آموزش مدیریت استرس و موفقیت در آزمون‌ها

حدود 75% مردم از استرسی رنج می­برند که بر سلامت روانی یا جسمی آن­ها تأثیرگذار است. مغز ما از استرس به‌عنوان پاسخی به شرایط بیرونی و محیط استفاده می‌کند و از واکنش‌های بنیادی مغز ما ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش تکنیک‌های مدیریت استرس در آزمون‌ها

 آشنایی با ماهیت استرس

 آشنایی با کارکردهای شناختی مغز و عملکرد مغز در شرایط استرس‌زا

 آموزش تکنیک‌های مدیریت استرس در زندگی روزمره

سرفصل‌های دوره آموزش مدیریت استرس و موفقیت در آزمون‌ها

استرس چیست؟

آشنایی با تعریف ما از استرس و اثرات آن بر روی بدنمان.

  معرفی دوره
"02:28  
  مدیریت استرس چیست؟
"10:48  
  اثرات استرس بر بدن
"04:16  
استرس و مغز

در این فصل ما با اثرات استرس بر روی مغز خود آشنا می‌شویم و از تله‌های مغزی و خطاهای شناختی که استرس می‌تواند برای ما ایجاد کند آگاه می‌شویم.

  آشنایی با نوروساینس
"07:57  
  مغز ما چطور کار می‌کند؟
"16:02  
  سیستم‌های عصبی و هورمونی موثر در استرس
"06:58  
  واکنش ستیز و گریز
"09:47  
  واکنش‌های مغز
"12:28  
  تله‌های مغز
"16:21  
ترازوی استرس

در این فصل یاد می‌گیریم که دقیقا چه چیزی باعث می‌شود تا کنترل شرایط از دست ما خارج شود و بعد با کمک روانشناسی اکت تلاش می‌کنیم تا با علت این ناهماهنگی‌ها آشنا شویم و به خودآگاهی نسبت به شرایط خود در زمان‌های استرس‌زا برسیم

  ماشین رفتار
"16:32  
  آشنایی با روانشناسی اکت
"17:40  
رسیدن به وضعیت تعادل

در این فصل آموزش‌هایی در رابطه با تکنیک‌های مدیریت استرس داده می‌شود که به شما کمک می‌کند در زندگی روزمره و در شرایط استرس‌زا، استرس خود را مدیریت کنید. در این فصل به مهارت مدیریت استرس در سر جلسه آزمون نیز به طور خاص پرداخته می‌شود و سه تکنیک طلایی برای مدیریت استرس در جلسات آزمون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  تکنیک‌های مدیریت استرس با اکت
"10:01  
  تکنیک‌های مدیریت استرس پیشرفته
"19:19  
  تکنیک‌های مدیریت استرس در آزمون
"11:28  
جمع‌بندی و پایان

جمع‌بندی

  جمع‌بندی
"01:55  

درباره دوره

حدود 75% مردم از استرسی رنج می­برند که بر سلامت روانی یا جسمی آن­ها تأثیرگذار است. مغز ما از استرس به‌عنوان پاسخی به شرایط بیرونی و محیط استفاده می‌کند و از واکنش‌های بنیادی مغز ما نشاط می‌گیرد؛ بنابراین ما کنترلی بر روی ماهیت استرس نداریم. ما تنها شانس این را داریم که استرس را مدیریت کنیم؛ بنابراین در دنیایی پر از محرک‌های استرس‌زا مدیریت این واکنش مغز به یک مهارت کلیدی برای حفظ سلامتی ما تبدیل می‌شود  و یادگیری مهارت مدیریت استرس یک‌قدم روبه‌جلو برای افزایش بهره­وری و بهبود کیفیت زندگی ما خواهد بود.

دوره آموزش مدیریت استرس و موفقیت در آزمون‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره با تمرکز بر روی یکی از استرس‌زاترین شرایط ممکن برای هر انسانی یعنی آزمون‌ها، مهارت مدیریت استرس را بررسی می‌کند و کمک می‌کند در یکی از استرس‌زاترین محیط‌ها بتوانید با آرامش و احساس کنترل بر روی شرایط رفتار کنید.  

در دوره آموزش مدیریت استرس و موفقیت در آزمون‌ها به چه مباحثی می‌پردازیم؟‌

در این دوره آموزشی به بررسی چیستی استرس از دیدگاه مغز می‌­پردازیم و تلاش می­کنیم آن را بشکافیم و روش‌ها و تکنیک‌هایی را استفاده کنیم که امروزه در سراسر دنیا به‌عنوان ترفندهایی برای مدیریت استرس پذیرفته شده‌اند. در پایان این دوره، شما قادر خواهید بود تا با داشتن فهم دقیق و علمی از ماهیت استرس و اجرای تکنیک­های مدیریت آن، هم در زندگی روزمره و هم در شرایط بحرانی عملکرد قابل‌توجهی داشته باشید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امین مهرورز

امین مهرورز در سال 97 رتبه برتر کنکور سراسری را در سه رشته تجربی، هنر و زبان کسب کرده‌اند و از همان سال فعالیت‌های مشاوره‌ای و آموزشی خود را شروع کرده اند و با رویکرد علوم شناختی در حیطه آموزش فعالیت کرده‌اند. ایشان دانش آموخته ممتاز دوره عملکردهای شناختی باشگاه مغز بوده و در مسیر طراحی فرآیندهای شناختی مرتبط با حیطه آموزش و کنکور گام برداشته‌اند. امین مهرورز از سال 97 در مدارس نمونه دولتی و ممتاز شهر تهران به عنوان مشاور و مدرس مشغول کار بوده است. در طی سال‌ها مشاوره چندین رتبه برتر کنکور (رتبه 65، 190، 240 ،540، 720، 810 و ...) به عهده ایشان بوده است. وی در حال حاضر مدیر مجموعه آموزشی دوپامین است. از سوابق آموزشی ایشان می‌توان به بیش از 50 ساعت تولید محتوای آموزشی ویدیویی و صوتی و ده‌ها کارگاه آموزشی و مشاوره‌ای اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مهدی ولی خانی 1402-08-09
با تشکر از استاد بسیار عالی بود استفاده کردم و مفید بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

در دنیای پر تب‌وتاب امروز ما، استرس بزرگ‌ترین مانع روان‌شناختی برای رسیدن به اهداف و اجرای کارهای روزمره مانند یادگیری و پیشرفت است. استرس نه‌تنها بر روی کیفیت زندگی ما اثر می‌گذارد که می­تواند با ایجاد اخلال در انجام کارهای کلیدی و مهم باعث افت عملکرد ما و  ایجاد تأثیر نامطلوب در مسیر آیندهٔ ما نیز بشود. مثلاً دانش‌آموزی در دوره‌های سخت و پرفشار مثل آزمون سراسری (کنکور) دچار استرس شدید می‌­شود و نمی‌تواند عملکرد بهینه خود را داشته باشد و در نتیجه رتبه و نمره دلخواه خود را  کسب نمی‌کند و بدین ترتیب مسیر زندگی او تحت‌تأثیر این استرس قرار می­‌گیرد و او را از رسیدن به آرزوها و رؤیاهایش محروم می­‌کند. پس مهم است که چنین فردی مهارت‌های کنترل و مدیریت استرس را بیاموزد و آن‌ها را در زندگی خود به کار ببندد تا به تجربهٔ رؤیاهای خود نزدیک­تر شود.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)