×
ribbon

آموزش نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی

دانستن نحوه نوشتن ایمیل انگلیسی دیگر یک مزیت رقابتی در محیط‌های حرفه‌ای یا یک واحد اجباری درسی برای دانشجویان زبان انگلیسی نیست، بلکه نیاز روزمره است. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت یکی از ... ادامه

ارائه دهنده:  Georgia Institute of Technology  Georgia Institute of Technology
مدرس دوره:
4.4 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  12 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:09 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی

آشنایی با ساختار ابتدایی ایمیل انگلیسی
شروع به نوشتن ایمیل انگلیسی
  نوشتن عنوان تاثیرگذار
"06:16  
  نوشتن متن ایمیل منظم
"06:26  
ایمیل معرفی و ایمیل آگهی
  بررسی اجمالی ایمیل معرفی و ایمیل آگهی
"03:22  
  جملات و عبارات کلیدی
"06:18  
ایمیل درخواست و ایمیل عذرخواهی
  چگونگی نوشتن ایمیل درخواست
"06:03  
  چگونگی نوشتن ایمیل عذرخواهی
"05:35  
اهمیت عوامل فرهنگی
  پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم
"07:10  
  ملاحظات مربوط به سن و جنسیت
"05:49  

درباره دوره

دانستن نحوه نوشتن ایمیل انگلیسی دیگر یک مزیت رقابتی در محیط‌های حرفه‌ای یا یک واحد اجباری درسی برای دانشجویان زبان انگلیسی نیست، بلکه نیاز روزمره است. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت یکی از مهم‌ترین عوامل در برقراری ارتباطات است. برای برقراری ارتباط موثر در دنیای امروز، ایمیل زدن یکی از راه‌های نسبتا سریع است. کلمه ایمیل درواقع کوتاه شده electronic mail یا نامه الکترونیکی است. ایمیل دقیقا معادل الکترونیکی نامه است و مزیت آن نسبت به نامه، سریع بودن آن است.

شما در دوره آموزش نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی یاد خواهیدگرفت چگونه ایمیل انگلیسی حرفه‌ای و تاثیرگذار بنویسید. در این دوره به شما نه تنها نکاتی درمورد نوشتن ایمیل‌های رسمی یاد داده خواهدشد بلکه مهارت‌های نوشتاری کلی شما در زبان انگلیسی بهبود خواهدیافت. به این ترتیب، با پیشرفت دانش گرامر و لغات و آشنایی با نکات فرهنگی مربوط به نوشتن ایمیل به زبان انگلیسی، شما قادر خواهیدبود ارتباطات بین المللی قوی‌تر و موفق‌تری داشته‌باشید.

طرز نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی با ایمیل غیررسمی متفاوت است و در نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی اصول و قواعدی وجود دارد که رعایت آن‌ها نشان‌دهنده توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی و مکاتبه به صورت حرفه‌ای است.

در دوره آموزش نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی شما شکل‌های مختلف ایمیل را دیده و با تجزیه و تحلیل لحن و سطح رسمیت ایمیل‌ها یاد خواهیدگرفت ایمیل‌های متنوعی مانند ایمیل معرفی، درخواست، عذرخواهی و غیره را به صورت حرفه‌ای بنویسید. علاوه بر نکات مربوط به دستور زبان، به تاثیر فرهنگ‌های مختلف در نحوه نوشتن ایمیل‌های رسمی پی خواهیدبرد و با در نظر گرفتن این نکات ایمیل‌هایی مناسب و تاثیرگذار خواهید نوشت.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Amalia B. Stephens

Amalia B. Stephens بیش از هفت سال کلاس‌های متنوعی را در موسسه زبان فناوری GA تاسیس و تدریس کرده است. او همچنین زبان انگلیسی را در سیستم مدارس دولتی شهرستان فولتون جورجیا و در قاهره، مصر و جمهوری آفریقای مرکزی تدریس کرده است. Amalia پیش از تدریس به عنوان یک نویسنده تجاری در نیویورک و آتلانتا برای روزنامه‌ها، نشریات تجاری و شرکت‌های خصوصی فعالیت کرده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
رضا رمضانی واودره 1399-09-14
دوره بسیار خوب و مفیدیه و میشه ارتباط خوبی با مدرس برقرار کرد.
اکبر محمدلو 1401-08-01
عالی بود دوره باعث رفع چند ایراد جزئی و بهتر شدن ایمیل های ارسالی بنده شد.سپاس دوره مختصر و مفید بود
1400-07-06
سلام وقت بخیر در صورت امکان، لطفا لینک دانلود یکجا کل درس را نیز قرار دهید. دانلود این فایل های کوچک و این تعدد لینک ها کمی اذیت کننده است. متشکرم
مکتب‌خونه
دوست عزیز سلام در حال حاضر این درخواست میسر نمی باشد
مصطفی احمدی نیا 1399-07-22
با عرض سلام و ادب اگر زیرنویس انگلیسی در قالب فایل srt و همگام(sync) با دیدئوها بود- خیلی عالی میشد.- پیشنهاد بنده این هست که این نکته نظر برای دیگر دوره ها نیز اعمال گردد. باتشکر
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

ایمیل در میان تمام راه‌های ارتباطی یکی از محبوب‌ترین‌هاست و به یکی از راه‌های استاندارد برقراری ارتباط تبدیل شده و این روزها به اندازه داشتن شماره تلفن و کدپستی ضروری است. ایمیل با فراهم کردن امکان برقراری ارتباط رایگان مردم در هرکجای کره زمین، زندگی را ساده‌تر کرده‌است. درضمن امکانات متنوعی مانند اضافه کردن فایل‌های ضمیمه و فرستادن آن به صورت همزمان به چندین نفر باعث شده‌است هر روز افراد بیشتری به برقراری ارتباط از طریق ایمیل روی آورند. 

افراد مختلف با اهداف متفاوتی ایمیل می‌نویسند. این اهداف می‌توانند اشکال مختلفی مانند آگاهی رسانی، بیان درخواست، تشکر و یا عذرخواهی و همچنین معرفی یک شخص، محصول یا خدمت را دربرگیرند. در این صورت نیاز است ایمیل شکلی رسمی داشته‌باشد. اما این اهداف فقط به موارد رسمی و اداری ختم نمی‌شوند و حتی ممکن است هدف از نوشتن ایمیل صرفا برقراری ارتباط با دوستان و خبر گرفتن از آنان باشد که در این صورت ایمیل به شکلی غیر رسمی‌تر و دوستانه‌تر نوشته‌ می‌شود. هرکدام از اهداف متفاوت نوشتن ایمیل، تعیین کننده ساختار و شکل آن نیز هست که در کنار میزان رسمیت ایمیل باید به آن توجه کرد. اصول نگارشی و استفاده از عبارات و کلمات مناسب را نیز باید در هنگام نوشتن ایمیل رعایت کرد. الزام توجه و رعایت همه این موارد، باعث می‌شود ایمیل نوشتن گاهی بسیار دشوار شود به‌خصوص اگر بخواهید به شخص یا شرکتی در خارج از کشور و با زبانی متفاوت ایمیل بزنید ممکن است با چالش‌های زیادی روبرو شوید. زبان انگلیسی به عنوان یک lingua franca است همان زبانی که مردم با زبان‌های مختلف از آن به عنوان یک زبان واحد برای برقراری ارتباط  استفاده می‌کنند.

همچنین این زبان برای نوشتن ایمیل‌های بین المللی نیز استفاده می‌شود. پس برای نوشتن ایمیل انگلیسی فقط دانستن و یا آشنایی با این زبان کافی نیست و اصول مهمی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد نیز باید درنظر گرفته‌شوند. برای نوشتن ایمیل انگلیسی نکات نگارشی و دستور زبان درکنار کلمات، عبارات و جملات مناسب نوشتن ایمیل نیز باید به زبان انگلیسی آموخته‌شوند.

دانستن اصول پایه‌ای نوشتن ایمیل با میزان تاثیرگذاری آن رابطه مستقیم دارد. اگر بخواهید به زبان انگلیسی ایمیل بنویسید، نیاز به آشنایی و یادگیری این اصول حتی بیشتر نیز می‌شود. برای آن که بتوانید به خوبی منظور و مقصود خود را از نوشتن ایمیل بیان کنید و ارتباط موثری با یک فرد خارجی برقرار کنید، لازم است موارد و نکته‌های متعددی را رعایت کنید. خبر خوب این است که با یک بار آموختن این اصول و قواعد شما قادر خواهیدبود بارها و بارها با اهداف و مضمون‌های مختلف ایمیل انگلیسی بنویسید و با افراد متفاوت ارتباط برقرار کنید.

همان‌طور که نوشتن یک مطلب و یا یک مقاله چه به زبان فارسی و چه به زبان‌های دیگر از جمله زبان انگلیسی، مراحل و قدم‌هایی دارد که باید به ترتیب انجام شوند، ایمیل نیز دارای مراحلی است که باید با آن‌ها آشنا شد و در هنگام نوشتن آن‌ها را رعایت کرد. زیرا ایمیل هم در واقع یک پیام متنی است و نوشتن آن بی‌شباهت به نوشتن یک متن نیست. 

ایمیل مانند شکل قدیمی و سنتی یک نامه، بخش‌های متفاوتی دارد. دریافت‌کننده، عنوان، متن پیام و بخش پایانی همگی اجزا مهم یک ایمیل هستند. برای شروع نوشتن ایمیل و همچنین خاتمه دادن به آن لازم است از ادبیات خاصی استفاده شود. همچنین برای نوشتن متن پیام نیز باید به نکات مختلفی توجه شود. برای نوشتن یک ایمیل رسمی به زبان انگلیسی توجه به این موارد بسیار ضروری‌ است. هرچه این موارد بهتر و اصولی‌تر رعایت شوند، ایمیل تاثیرگذارتر خواهدبود و امکان دیده شدن آن و دریافت پاسخ نیز بالاتر خواهدرفت. 

 باید به خاطر داشت که برای نوشتن ایمیل رسمی انگلیسی، تنها رعایت نکات گرامری و نگارشی کافی نیست. بلکه باید به تفاوت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه داشت. یکی از تفاوت‌های فرهنگی که در هنگام نوشتن ایمیل انگلیسی باید درنظر گرفت، فرهنگ مستقیم و غیرمستقیم (high and low context culture) است.

در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان و همچنین کشورهای اروپایی کارها وظیفه محور هستند و پیام‌ها به صورت مستقیم و صریح مبادله می‌شوند. درمقابل در کشورهای آسیایی بیشتر امور رابطه محور هستند و پیام‌ها به صورت غیر مستقیم و ضمنی منتقل می‌شوند.

به عنوان مثال ایمیلی که یک شخص آسیایی به زبان انگلیسی اما بدون توجه به تفاوت‌های فرهنگی نوشته باشد، ممکن است برای فردی آمریکایی بسیار طولانی و گنگ به نظر برسد و آن شخص نتواند درنهایت پیام اصلی ایمیل را دریافت کند. بالعکس، ایمیل یک فرد اروپایی ممکن است از نظر یک فرد آسیایی بسیار رک و مستقیم و حتی تا حدی بی‌ادبانه به نظر برسد. اینجاست که دانستن زبان انگلیسی کافی نبوده و فردی که قصد دارد ایمیل به زبان انگلیسی بنویسد باید نه تنها به مسائل کلی مانند نگارش و دستور زبان دقت کند بلکه باید با کسب اطلاع از فرهنگ و سابقه‌ی گیرنده ایمیل، پیام خود را به صورتی موثر انتقال دهد.  

 

poster
  
برگزار کننده:  Georgia Institute of Technology
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  12 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:09 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)