×
ribbon

آموزش جملات شرطی زبان انگلیسی

در یادگیری زبان انگلیسی، گرامر مبحث بسیار مهمی است. گرامر به معنی ساختار و سیستم یک زبان است. ما با کمک گرامر قادر خواهیم بود کلمات را درست و با توجه به نقش آن‌ها در ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.4 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش جملات شرطی زبان انگلیسی

آموزش گرامر جملات شرطی در انگلیسی
  پیش نمایش
"01:30  
  شرطی نوع صفر - شرطی نوع اول
"11:15  
  مثال شرطی نوع صفر و شرطی نوع اول
"03:31  
  شرطی نوع دوم
"14:48  
  شرطی نوع سوم
"12:27  
  جملات شرطی ترکیبی
"07:21  

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

در یادگیری زبان انگلیسی، گرامر مبحث بسیار مهمی است. گرامر به معنی ساختار و سیستم یک زبان است. ما با کمک گرامر قادر خواهیم بود کلمات را درست و با توجه به نقش آن‌ها در جمله کنار هم قرار بدهیم تا بتوانیم مفهوم درستی را به مخاطب خود منتقل کنیم. پس اگر ما گرامر زبان انگلیسی را به طور صحیح و دقیق فرا نگیریم کلمات را به شکل فارسی کنار هم قرار خواهیم داد و این برای یک غیرفارسی زبان قابل درک نخواهد بود.

گرامر صحیح کلید اصلی سلیس و با اعتماد به نفس صحبت کردن است. رعایت کردن درست اصول گرامر نشان‌دهنده مهارت بالای شما در زبان انگلیسی است. در‌ راستای یادگیری گرامر، مبحث جملات شرطی اهمیت زیادی دارد، زیرا در خیلی از جملاتی که می‌خواهیم بسازیم و در مورد موضوعی صحبت کنیم نیاز به دانستن ساختار جملات شرطی داریم.

هدف از برگزاری دوره آموزش جملات شرطی زبان انگلیسی چیست؟

در دوره آموزش جملات شرطی زبان انگلیسی، با زبانی ساده و روان به آموزش هر چهار نوع جملات شرطی پرداخته می‌شود و با ارائه تمرین و مثال‌های زیاد این بستر برای شما فراهم آمده‌است که این ساختا‌رها را به طور کامل و کاربردی فرا بگیرید.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

اغلب مردم جهان به زبان خودشان بسیار خوب صحبت می کنند بدون اینکه اطلاع زیادی از قواعد آن داشته باشند.کودکان نیز  حتی بدون اینکه بدانند معنی کلمه گرامر یا دستور زبان چیست شروع به صحبت کردن و یادگیری می نمایند.
اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به صورت جدی به دنبال آموزش زبان انگلیسی هستید، فراگیری گرامر زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا این زبان را سریعتر و موثرتر فرا بگیرید.

همچنین برای تسلط کافی بر زبان انگلیسی باید تسلط کافی به همه ی مهارت های آن از از جمله speaking, listening, reading, writing و همچنین مولفه های آن از جمله grammar, pronounciation, vocabulary داشته باشید.

پیش‌نیازهای این دوره کدام است؟

در صورتی که شما با گرامر زبان انگلیسی آشنا هستید نیاز به پیش نیاز خاصی ندارید. در غیر این صورت میتوانید در دوره آموزش گرامر مقدمانی زبان انگلیسی شرکت کنید تا به نیازهای اولیه و آشنایی با اصول گرامر پایه به عنوان اولین قدم در یادگیری زبان انگلیسی پاسخ داده شود.

سرفصل‌های دوره

  • شرطی نوع صفر
  •  شرطی نوع اول
  • شرطی نوع دوم
  • شرطی نوع سوم
  • جملات شرطی ترکیبی

در انتهای دوره فرد چه قابلیت‌هایی خواهد داشت؟

گرامر صحیح، کلید اصلی روان، سلیس و با اعتماد به نفس صحبت کردن به زبان انگلیسی است. دانستن گرامر زبان انگلیسی به شما کمک می کند از خطاهایی که باعث می شود جملات شما به نظر بومیان انگلیسی زبان عجیب و غیرقابل فهم به نظر برسد، جلوگیری کنید.

 

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher پرهام خدابخش مقدم

پرهام خدابخش مقدم، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران و دارنده مدرک dip TESOL از LTTC  (London Teacher Training College) هستند. ایشان تدریس دوره‌های زبان عمومی، IELTS ،FCE ،CAE را در شركت‌ها و مؤسسات مختلف مانند شکوه، ایران استرالیا، آفرینش و ... در کارنامه کاری خود دارند. از دیگر سوابق ایشان می‌توان به تدریس در دانشگاه علمی کاربردی و بخش زبان انجمن علمی دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اشاره كرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
شقایق صادقی 1401-08-19
عالی بود خیلی دقیق و واضح توضیح میدن برام خیلی خیلی مفید بود
سمانه جزنيان 1400-09-30
عالي بود مرسي از شما استاد
نگین شهریار 1400-03-12
بسیار تدریس جامع و کاملی بود. خیلی ممنونم. نکات خیلی خیلی خوبی داشت که در کتاب های دیگر ندیده بودم.
فائزه سلمانی 1399-05-22
برای کسانی که میخوان آشنا بش.ند و تازه یاد بگیرند خیلی خوب هست ولی برای کسانی که بلد هستند میخواهند جا بیوفته و پیشرفته بشنوند کاربرد زیادی ندلره.

دوره‌های پیشنهادی

در گرامر زبان انگلیسی یکی از مباحث با اهمیت و بعضا پرکاربرد در مکالمه‌ها و متون زبان انگلیسی جملات شرطی است. اگر بخواهیم مباحث گرامری در زبان انگلیسی را سطح بندی کنیم، انواع جملات شرطی به عنوان مبحثی بالاتر از متوسط شناخته می شود. البته اگر بتوانیم نحوه استفاده و کاربرد موقعیتی و زمانی هرکدام از انواع جملات شرطی را بدانیم، می‌توان به راحتی از آن در جایگاه‌های مختلف استفاده کنیم.

انواع جملات شرطی

در زبان انگلیسی به طور کلی 3 نوع جمله شرطی به نام‌های شرطی نوع 1، شرطی نوع 2 و شرطی نوع 3 دسته بندی می‌کنند و هرکدام را در شرایط مختلفی با ساختار مشخص استفاده می‌کنند.

  • نکته1: در بسیاری منابع آموزشی گرامر زبان انگلیسی دسته بندی جملات شرطی به صورت شرطی نوع صفر، شرطی نوع 1 و شرط نوع 2 تقسیم بندی کرده اند. 

جمله شرطی نوع اول

این نوع از جملات شرطی در انگلیسی در موقعیت هایی نظیر مسائل علمی که نتیجه‌ای به مراتب قطعی دارند به کار برده می‌شوند و همواره در ساختار آن از افعال زمان حال استفاده می کنند.

ساختار جمله شرطی نوع اول

If + Subject + Present Verb, Subject + Present Verb/Will + Verb

Ex: If a catalyst is used, the reaction occurs more rapidly

اگر از کاتالیزور استفاده شود، عمل شیمیایی سریع‌تر انجام می شود.

  • نکته2: در جمله if clause هرگز نباید از فعل کمکی will استفاده کرد. (از زمانی غیر از حال ساده نباید استفاده کرد.)
  • نکته3: اگر جملات شرطی از قطعیت کمتری برخوردار باشند بهتر از در قسمت دوم جمله از افعالی مانند Can و May  استفاده کنیم.
  • نکته4: این نوع شرطی همواره در زمان حال استفاده می شود.
  • نکته5: جملات شرطی نوع صفر در واقع زیرمجموعه از جملات شرطی نوع 1 بوده با این تفاوت که در شرطی نوع صفر ما همواره از زمان حال ساده استفاده می‌کنیم و فعل کمکی Will را در ساختار آن لحاظ نمی کنیم.

جمله شرطی نوع دوم

این نوع از جملات شرطی در انگلیسی برعکس شرطی نوع اول در زمان گذشته روی داده است و حالتی غیرواقعی دارد. منظور از غیرواقعی یعنی، فرصت انجام دادن آن از دست رفته و به نوعی در حسرت انجام دادن آن هستیم. به همین دلیل به این حالت از جملات شرطی در انگلیسی، غیرممکن می‌گویند.

ساختار جمله شرطی نوع دوم

If + Subject + Past Verb +, Subject + Would/Could/might + Verb

Ex: If we found her address, we would write her

اگر آدرسش را پیدا می‌کردیم، برایش نامه می‌نوشتیم.

 

جمله شرطی نوع سوم

این نوع از جمله شرطی در زبان انگلیسی در زمان گذشته رخ داده است و از آن استفاده می‌شود. لذا می‌توان گفت به مانند جملات شرطی نوع دوم بوده و در موقعیت‌هایی که از دست رفته و در گذشته می‌توانستیم انجام دهیم اشاره دارد. به همین دلیل به آن گذشته غیرممکن می‌گوییم.

تنها تفاوت شرطی نوع سوم و دوم در گرامر و ساختار آن است.

ساختار جمله شرطی نوع سوم

If + Subject + had + P.P, Subject + would/Could/Might + Have + P.P

.Ex: If we had found her address, we would have written her

اگر آدرسش را چیدا کرده بودیم، برایش نامه می‌نوشتیم.

نکات تکمیلی جملات شرطی در انگلیسی

1. در جملات شرطی نوع دوم همواره از فعل Were استفاده می‌شود.

.Ex: If Barbara were really my friend, she would call me once in a while

 

2. در جملات شرطی Unless به معنی If not بوده که باید بعد از آن جمله مثبت با زمان ساده به کار برده شود.

.Ex: Luisa won’t return unless she gets a scholarship

 

3. می‌توان به جای If not از عبارت Or else استفاده کرد.

.Ex: put on your coat. If you don’t (or else) you will catch cold

جملات شرطی ترکیبی

به طور کلی جملات شرطی در گرامر زبان انگلیسی خارج از 3+1 حالت فوق نبوده و عمدتا در این ساختارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جملات شرطی ترکیبی در واقع ترکیبی از شرطی نوع دوم و سوم بوده، لذا می‌توان گفت امکان وقوع آن در حد صفر است. در جملات شرطی ترکیبی یکی از شروط در گذشته و پیامد دیگری در زمان حال اتفاق می‌افتد.

به منظور تکمیل مبحث جملات شرطی زبان انگلیسی بد نیست در انتها به ساختار‌های ویژه‌ای با عنوان جملات شرطی ترکیبی بپردازیم.

لازم به ذکر است این ساختارها و موارد در موقعیت های خاص و ویژه اتفاق می‌افتد و برای هرچه بهتر شدن کیفیت مکالمات روزمره استفاده می‌شود.

مثال های جملات شرطی ترکیبی

.If I had worked harder at school, I could have a better job now

اگر بخواهیم دقیق‌تر ساختار جملات شرطی ترکیبی را بررسی کنیم باید بگوییم که قسمت اول یا همان If clause به صورت شرطی نوع سوم بوده و ادامه جمله به صورت شرطی نوع دوم به کار گرفته می‌شود.

جمع بندی

به طور کلی جملات شرطی در 3+1 نوع تعریف می‌شود. شرطی نوع 1 (صفر)، شرطی نوع 2 و شرطی نوع 3 از انواع جملات شرطی است. هرکدام از انواع شرطی‌ها در موقعیت‌ها و با ساختارهای مختلف کاربردهای متفاوتی دارند که با توجه به محل استفاده از آن‌ها بهره میگیریم.

شما می‌توانید به مراجعه به سایت مکتب‌خونه آموزش جملات شرطی را به صورت دقیق و کامل مشاهده کنید.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)