×
ribbon

ازدواج هوشمندانه

ازدواج هوشمندانه یا آگاهانه، ازدواجی است که موجب رشد روانی و معنوی می‌شود و با هوشیار شدن ذهن ناهوشیار به وجود می‌آید. در امنیت بودن، شفایافتن و کامل‌شدن زمانی است که شما به هوشیاری می‌رسید. ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
2 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با انواع سبک های ازدواج

 آشنایی با نقش مشاور پیش از ازدواج

 آشنایی با نقش مشاور در ازدواج

 آشنایی با عوامل موثر در انتخاب شریک زندگی

پیش‌نیاز‌ها

کلیه مطالب این دوره به‌صورت پایه‌ای بیان شده و نیاز به‌پیش نیاز خاصی نمی‌باشد.

سرفصل‌های دوره ازدواج هوشمندانه

سبک‌های ازدواج

سبکی که ما انتخاب می کنیم برای ازدواج خیلی اهمیتی ندارد زیرا نهایتا به ازدواج ختم می شود. چیزهایی که برای ازدواج مهم است بررسی کردن طرف مقابل است. خواه به صورت سنتی انتخابش کرده باشیم یا به صورت مدرن.

  مقدمه و آشنایی با دوره
"01:42  
  ازدواج سنتی یا مدرن
"06:41  
نقش مشاور پیش از ازدواج

در سال های اخیر افراد پس از بررسی نکاتی که برای ازدواج مهم است به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه می کنند و با آن مشورت می کنند.

  نقش مشاور
"08:23  
مشاوره پیش از ازدواج

ازدواج هم مثل از شیر گرفتن کودک و مدرسه رفتن و انتخاب رشته تحصیلی و شغلی یکی از مراحل رشدی انسان است.

  مقدمه
"01:50  
  فرهنگ
"06:33  
  مولفه های فرهنگی (سن)
"05:39  
  مولفه های فرهنگی(دین و مذهب)
"03:40  
  محل سکونت
"13:26  
  وضعیت اقتصادی
"06:46  
  تحصیلات و شغل
"05:44  
  جذابیت فیزیکی
"08:13  
  استقلال فکری
"05:59  

درباره دوره

ازدواج هوشمندانه یا آگاهانه، ازدواجی است که موجب رشد روانی و معنوی می‌شود و با هوشیار شدن ذهن ناهوشیار به وجود می‌آید. در امنیت بودن، شفایافتن و کامل‌شدن زمانی است که شما به هوشیاری می‌رسید.

در ازدواج‌ هوشمندانه، در برخوردهای متقابل از روی فکر و تأمل عمل می‌کنید؛ اما در ازدواج ناهوشیارانه بدون فکر، واکنش نشان می‌دهید! اجازه می‌دهید واکنش‌های اولیه، رفتار شما را تحت تسلط درآورد. در ازدواج هوشیارانه خود را آموزش می‌دهید تا رفتار سازنده بیشتری داشته باشید. یاد می‌گیرید به نیازها و خواسته‌های همسرتان به‌اندازه نیازهای خود احترام بگذارید. در یک ازدواج ناآگاهانه تصور شما این است که همسرتان باید همه نیازهایتان را درک و برآورده سازد؛ اما در ازدواج آگاهانه ایده و مرام عشق به خود را رها کرده و انرژی بیشتری را صرف نیازهای همسرتان می‌کنید.

در ازدواج آگاهانه این حقیقت صمیمانه را می‌پذیرید که شما هم مثل همه انسان‌ها، ویژگی‌های منفی دارید. زمانی که مسئولیت بخش تاریک طبیعت خود را پذیرفتید، دیگر در صدد برنمی‌آیید ویژگی‌های منفی خود را روی همسرتان فرافکن کنید و این محیط خالی از دشمنی ایجاد می‌کند.

در ازدواج ناآگاهانه، بر این باورید که راه یک ازدواج خوب، انتخاب همسر درست و مناسب است؛ اما در ازدواج هوشیارانه قبول می‌کنید که باید همسر درستی باشید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محدثه رضایی فرح آبادی

محدثه رضایی فرح آبادی روانشناس، دانش‌آموخته کارشناسی راهنمایی و مشاوره از دانشگاه الزهرا و کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی از دانشگاه علامه طباطبایی هستند. از سوابق کاری ایشان می‌توان به همکاری در مراکز مشاوره‌ و تدریس در مدارس و شرکت‌ها اشاره کرد. ایشان دارای مدارک تخصصی در حوزه زوج و خانواده، زوج درمانی و ... همچنین برگزارکننده چندین کارگاه در زمینه روابط زوجی، روابط جنسی، جرات داشته باش و ...، دارای مقالاتی در زمینه فرزندپروری، شناسایی پدیدارگرایانه تعامالت زناشویی و ... هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
علی نوروزی 1402-10-26
کلیات دوره (برای کسی که هیچ اطلاعی از این مباحث نداشته باشد) خوب بود، اما اگر قبلا دوره اساتید بزرگ و شناخته شده را گذرانده باشید این دوره چیزی برای شما ندارد ضمن اینکه ایشان در مقدمه بخش اصلی دوره اعلام کردند 98% از افراد ازدواج می کنند! و 1 درصد عملا مشکل دارند! و 1 درصد خودخواسته ازدواج نمی کنند و ظاهرا اطلاعی از وقایع جامعه ندارند

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)