هدف‌گذاری فردی و تیمی

هدف‌گذاری جز مهارت‌های فردی و حرفه‌ای است که لازم است هر فردی نسبت به آن آگاهی داشته باشد. کتاب‌های زیادی با رویکرد یکسان درباره هدف‌گذاری نوشته شده است اما متاسفانه همه آن‌ها یک حلقه گم‌شده ... ادامه

مدرس دوره:
5 (6 رای)
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  15 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:52 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره هدف‌گذاری فردی و تیمی

سخنرانی‌ها
  1. نکات آزمون نیازهای اساسی گلاسر
"05:46  
  2. تحلیل بقای بالا در آزمون نیازهای اساسی
"07:58  
  3. تحلیل نیاز به عشق و احساس تعلق بالا در آزمون نیازهای اساسی
"06:17  
  4. تحلیل آزادی بالا در آزمون نیازهای اساسی
"11:05  
  5. تحلیل تفریح بالا در آزمون نیازهای اساسی
"06:12  
  6. تحلیل قدرت بالا در آزمون نیازهای اساسی
"06:21  
  7. تحلیل کلی آزمون نیازهای اساسی گلاسر
"05:42  
  8. محرک‌های درونی عامل انجام خواسته‌های واقعی
"06:12  
  9. فرآیند هدف‌گذاری تا هدف‌زنی
"03:27  
  10. کلیدهای طلایی دستیابی به اهداف
"13:38  
  11. تکنیک SMART برای تبدیل خواسته‌ها به اهداف
"06:07  
  12. نکات کلیدی هدف‌گذاری فردی برای سال آینده
"10:39  
  13. ضرورت هدف‌گذاری
"03:58  
  14. تفاوت هدف، خواسته و نیاز
"05:01  
  15. طبق‌بندی نیازها از دیدگاه ویلیام گلاسر
"14:27  

درباره دوره

هدف‌گذاری جز مهارت‌های فردی و حرفه‌ای است که لازم است هر فردی نسبت به آن آگاهی داشته باشد. کتاب‌های زیادی با رویکرد یکسان درباره هدف‌گذاری نوشته شده است اما متاسفانه همه آن‌ها یک حلقه گم‌شده دارند که شما با خواندن آن‌ها درنهایت نمی‌توانید به‌درستی هدف‌گذاری کنید.

ما داستان‌های زیادی می‌خوانیم و دوست داریم مانند آن عمل کنیم اما درنهایت نمی‌توانیم. به همین دلیل است که شما باید در دوره آموزش هدف گذاری تیمی و فردی شرکت کنید تا با راز موفقیت در این مسیر آشنا شوید.

دوره هدف گذاری فردی و تیمی چیست؟

کارگاه هدف‌گذاری فردی و تیمی از جمله مباحث پراهمیت در مدیریت، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در سالن اجتماعات مرکز توانمند‌سازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا برگزار شد. در این کارگاه پریا اصلانی در سه بخش «آشنایی با هدف و هدف‌گذاری»، «خودشناسی» و «فرآیند برنامه‌ریزی برای اهداف» سرفصل‌های این کارگاه را مطرح کرد.

دوره هدف گذاری گروهی یا فردی نتیجه مطالعات بسیار گسترده پریا اصلانی بر روی این موضوع است. در این دوره تلاش شده تا همه نکات اصلی پوشش داده شوند و مهم‌ترین مواردی به شما تذکر داده شوند که باید برای موفقیت در تعیین هدف برای خودتان یا گروهی که عضو آن هستید، در نظر داشته باشید. این کارگاه درواقع یک دوره مکمل برای همه کتاب‌هایی است که در این حوزه تالیف شده‌اند.

هدف از یادگیری دوره هدف گذاری فردی و تیمی چیست؟

هدف اصلی از برگزاری دوره هدف گذاری برای فرد یا تیم این است که شما بتوانید هدف درستی برای خود تعیین کرده و مسیر خوبی را برای رسیدن به آن ترسیم کنید. به عبارت بهتر می‌توان گفت که برگزارکنندگان و مدرس این دوره در تلاش هستند تا با استفاده از مباحث مطرح‌شده در آن، به گروه‌ها و افراد کمک کنند که بتوانند بهترین مسیر را برای کسب موفقیت بیابند. پس اگر بخواهیم نیت اصلی را از برگزاری چنین دوره‌ای در یک کلمه بیان کنیم؛ آموزش هدف گذاری رویکرد اصلی این دوره است.

دوره هدف گذاری فردی و تیمی مناسب چه کسانی است؟

دوره هدف گذاری فردی و تیمی مناسب برای همه افراد و مدیرانی است که می‌خواهند مسیر رسیدن به موفقیت را برای خود هموار کنند. برای استفاده از این دوره فرقی نمی‌کند که در چه گروه سنی هستید یا چه شغلی دارید؛ زیرا داشتن هدف می‌تواند به زندگی هر کسی معنا ببخشد. اما این موضوع به شرطی است که این هدف به‌درستی انتخاب شده باشد. بنابراین اگر فردی هستید که می‌خواهید برای آینده خود برنامه‌ریزی کنید یا مدیری هستید که می‌خواهید گروه خود را به سمت درستی هدایت کنید؛ این دوره مخصوص شما است.

بعد از فراگیری دوره هدف گذاری فردی و تیمی چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

بعد از فراگیری دوره آموزش هدف گذاری به‌صورت فردی و تیمی یاد می‌گیرید که نیازهای اساسی خود را تعیین کرده و اهداف خود را برای برطرف کردن آن‌ها مشخص کنید. در این مسیر با مفاهیم تخصصی مانند آزمون نیازهای اساسی گلاسر آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توانید قسمت‌های مختلف این آزمون را تحلیل کنید. به‌علاوه با محرک‌های درونی برای انجام خواسته‌ها آشنا می‌شوید.

پس از طی کردن این دوره آموزشی یاد می‌گیرید که از زمان تعیین هدف تا رسیدن به آن باید چه مسیری را طی کنید. همچنین کلیدهای طلایی رسیدن به اهداف را خواهید شناخت. با استفاده از مهارت‌هایی که در این دوره به شما آموزش داده می‌شوند؛ می‌توانید خواسته‌های خود را به هدف تبدیل کرده و نیازهای خود را بر این اساس طبقه‌بندی کنید.

آموزش‌های پیش‌نیاز و یا مکمل پیشنهادی این دوره

هرچند مباحث مطرح‌شده در دوره آموزشی هدف‌گذاری برای افراد یا گروه‌ها، ساده هستند و همه افراد می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند؛ اما برای فهم بهتر مباحث این دوره بهتر است با مفاهیمی مانند آزمون نیاز اساسی گلاسر آشنا باشید.

سرفصل‌های دوره

دوره آموزشی هدف گذاری فردی و تیمی دارای یک ساعت و 52 دقیقه محتوای آموزشی است که درباره 15 مبحث در آن صحبت می‌شود. سرفصل‌های این دوره به سه بخش کلی تقسیم شده‌اند که از قرار زیر هستند:

  •  بخش اول: آشنایی با هدف و هدف گذاری

در این بخش شما با ضرورت هدف گذاری آشنا می‌شوید و می‌توانید تفاوت میان نیاز، خواسته و هدف را بشناسید. مدرس دوره در این بخش تلاش کرده تا نیازها را از دید ویلیام گلاسر طبقه‌بندی کند و شما را با این طبقه‌بندی‌ها آشنا نماید.

  • بخش دوم: خودشناسی

بر بخش دوم از این کارگاه، درباره آزمون نیازهای گلاسر صحبت می‌شود. در این بخش تلاش خواهد شد که شما بتوانید قسمت‌های مختلف شامل بقای بالا، عشق و احساس تعلق بالا، آزادی بالا، تفریح بالا و قدرت بالا را در این آزمون تحلیل کرده و به این ترتیب به یک شناخت نسبی از خود دست پیدا کنید. به‌علاوه می‌توانید محرک‌های درونی را که شما را به انجام خواسته‌های واقعی‌تان ترغیب می‌کنند؛ بشناسید.

  • بخش سوم: فرایند برنامه‌ریزی برای اهداف

در این بخش از دوره آموزش هدف گذاری تیمی و فردی، شما با فرایند هدف گذاری تا هدف زنی آشنا خواهید شد. به‌علاوه کلیدهای طلایی به شما داده می‌شوند که می‌توانید برای دستیابی به اهداف از آن‌ها استفاده کنید. در نهایت با تکنیک اسمارت یا SMART برای تبدیل خواسته‌ها به اهداف آشنا شده و نکاتی را که باید برای هدف گذاری‌های فردی در آینده بدانید، خواهید آموخت.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher پریا اصلانی

او عضو هیأت مؤسس و طراح مدرسه اشتغال شریف است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-01-28
فوق‌العاده بود
1402-12-12
بسیار فن بیان عالی داشتن و محتوا کاربردی و کمک کننده برای هدف گذاری بود
الناز صالحی 1402-11-21
عالی
پریا شاطرزاده 1399-01-14
عالی

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  15 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:52 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)