آموزش پایتون برای علم داده، هوش مصنوعی و توسعه

poster
پیش‌نمایش دوره

پایتون، زبانی قدرتمند و محبوب در دنیای برنامه‌نویسی، علم داده و هوش مصنوعی است. این زبان به دلیل سادگی، خوانایی و کاربردهای گسترده، به انتخابی ایده‌آل برای افراد مبتدی و حرفه‌ای تبدیل شده است. این ... ادامه

برگزارکننده:  Coursera  Coursera
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 یادگیری پایتون، حبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای علم داده و توسعه نرم‌افزار

 یادگیری نحوه به کارگیری منطق برنامه‌نویسی پایتون

 یادگیری نحوه استفاده از کتابخانه‌های پایتون

 یادگیری روش‌های دسترسی و استخراج داده از وب

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش پایتون برای علم داده، هوش مصنوعی و توسعه

ساختار داده‌‌ها در پایتون

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

پایتون، زبانی قدرتمند و محبوب در دنیای برنامه‌نویسی، علم داده و هوش مصنوعی است. این زبان به دلیل سادگی، خوانایی و کاربردهای گسترده، به انتخابی ایده‌آل برای افراد مبتدی و حرفه‌ای تبدیل شده است.

این دوره، با تمرکز بر کاربردهای عملی پایتون، شما را از صفر به برنامه‌نویسی در این زبان می‌رساند. بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش قبلی!

آنچه در این دوره می‌آموزید:

  • مقدمات پایتون و انواع مختلف داده‌ها
  • ساختارهای داده پایتون مثل تاپل‌ها و فهرست‌ها
  • مفاهیم منطقی مثل Conditionها و Branching
  • استفاده از کتابخانه‌های پایتون مثل Pandas، Numpy و Beautiful Soup
  • انجام تسک‌ها مثل جمع‌آوری داده‌ها و انجام web scraping به‌وسیله APIها
  • استفاده از دفترهای Jupyter

با گذراندن این دوره، مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را در پایتون ارتقا خواهید داد، با کاربردهای مختلف این زبان در علم داده، هوش مصنوعی و توسعه آشنا خواهید شد و همچنین آمادگی لازم برای ورود به دنیای پویای برنامه‌نویسی و علم داده را پیدا خواهید کرد.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقه‌مندان به یادگیری برنامه‌نویسی
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتر، علوم داده و مهندسی
  • افراد فعال در حوزه‌های علم داده، هوش مصنوعی و توسعه نرم‌افزار
  • کسانی که به دنبال ارتقای مهارت‌های خود در برنامه‌نویسی هستند

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Joseph Santarcangelo

جوزف دارای دکترای مهندسی برق است و موضوع مقاله اش درباره چگونگی استفاده از یادگیری ماشین، پردازش سیگنال و بینایی کامپیوتری برای تشخیص میزان تاثیر ویدیوها برروی شناخت انسان است. ایشان پس از دریافت مدرک دکتری در شرکت IBM شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر نیز در همین مجموعه معتبر در حال کار است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی

پایتون، یکی از قدرتمندترین زبان‌های برنامه نویسی در دنیا است. این زبان به علت دستورالعمل‌های ساده و قابل فهمی که دارد، در دنیای برنامه نویسی شهرت چشم‌گیری پیدا کرده است. زبان پایتون، کاربردهای زیادی دارد که علم داده و هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن هستند. همان‌طور که می‌دانید این روزها هوش مصنوعی در هر رشته‌ای وارد شده و به جزئی از زندگی کاری و روزمره تبدیل شده است. به همین علت در دنیای امروزی یادگیری و شرکت در آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی امری ضروری است.

چرا باید برنامه نویسی پایتون را یاد بگیریم؟

علم داده کاوي در دنیای امروزی اهمیت فراوانی پیدا کرده است و برای یادگیری عمیق آن باید زبان برنامه نویسی پایتون را بلد باشید. دلایل دیگری برای یادگیری و آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی وجود دارد که عبارت‌اند از:

بازار کار پررونق: این روزها همه جا صحبت از هوش مصنوعی است و افراد قصد دارند از این علم در کسب‌وکارهای خود استفاده کنند. به همین علت بازار کار این زبان پر از متقاضی است و فرصت‌های شغلی بسیاری برای آن وجود دارد. 

کاربردهای متنوع: با یادگیری پایتون علاوه‌بر هوش مصنوعی، می‌توانید در حوزه‌های مختلفی فعالیت کنید. (کاربردهای این زبان پیشرفته را در ادامه شرح داده‌ایم.)

کدهای خوانا و قابل نگهداری: کدهای پایتون به علت خوانایی زیادی که دارند، نگهداری و توسعه‌ی آن به‌راحتی امکان‌پذیر است. این موضوع برای انجام گروهی پروژه هوش مصنوعی با پایتون اهمیت زیادی دارد.

یادگیری آسان: پایتون، شباهت زیادی به زبان انسان دارد، به همین علت خواندن و نوشتن کدهای آن برای انسان آسان است. بنابراین شما بدون داشتن هیچ زمینه‌ای با پشتکار، تکرار و تمرین می‌توانید این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید.

زبان برنامه نویسی پایتون چه کاربردهایی دارد؟

زبان پایتون به علت انعطاف‌پذیری و وجود کتابخانه‌های گسترده‌، در طیف وسیعی از حوزه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کاربرد دارد. یعنی شما می‌توانید رد پای پایتون را در ریاضیات، يادگيري ماشين، دیتا ساینس، توسعه وب، هوش مصنوعی و بسیاری از حوزه‌ها پیدا کنید. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پایتون، عبارت‌اند از:

توسعه وب: فریم‌ورک‌های قدرتمندی مانند Django و Flask در این زبان برنامه نویسی وجود دارند که فرایند توسعه‌ی وب را سریع و آسان می‌کنند.

تحلیل داده: با حجم عظیم داده‌ای که امروزه تولید می‌شود، بیش از هر زمان دیگری به ابزارهای قدرتمند برای تحلیل و کشف الگوهای پنهان در آنها نیاز است. کتابخانه‌های محبوب پایتون مانند Pandas و NumPy به شما این امکان را می‌دهند که به سادگی داده‌ها را مدیریت، تجزیه و تحلیل کنید.

کاربرد زبان پایتون در هوش مصنوعی: هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (Machine Learning) به‌روزترین دانش در فناوری اطلاعات هستند. پایتون با داشتن کتابخانه‌های قدرتمندی مانند TensorFlow و scikit-learn، به ابزاری کارآمد برای توسعه‌ی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تبدیل شده است. شما می‌توانید با مطالعه‌ی کتاب هوش مصنوعی با پایتون اطلاعات بیشتری در زمینه کاربرد این زبان در AI بدست آورید.

اسکریپت نویسی و اتوماسیون: پایتون قابلیت اسکریپت نویسی دارد. به همین علت با استفاده از این زبان می‌توانید با نوشتن اسکریپت‌ها از انجام کارهای ساده و تکراری رها شوید.

توسعه بازی: وجود کتابخانه‌هایی چون Pygame به ساخت بازی‌های تعاملی، شبیه‌سازی بازی و ساخت نمونه‌های اولیه کمک می‌کند. زیرا برنامه نویسي پایتون خوانایی و سادگی زیادی دارد که به همین علت در بین توسعه‌دهندگان بازی محبوب شده است.

این موارد تنها بخشی از کاربردهای پایتون هستند. گفتنی است که این روزها کاربرد آن در هوش مصنوعی به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. به همین علت آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی اهمیت ویژه‌ای دارد.

چه کسانی می‌توانند در دوره آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی شرکت کنند؟

به‌طور کلی می‌توان گفت، دوره برنامه نویسی پایتون برای هر فردی که به دنیای برنامه نویسی علاقه دارد، مفید است. اما شرکت در دوره آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی برای گروه‌های زیر ضروری است:

·       برنامه نویسان حرفه‌ای که می‌خواهند وارد دنیای هوش مصنوعی و داده کاوي شوند.

·       تحلیل‌گران یا متخصصان داده که برای تجزیه‌وتحلیل یا کار با داده‌های بزرگ به ابزاری قدرتمند نیاز دارند.

·       توسعه‌دهندگان وب که به ساخت وب‌سایت‌های تعاملی علاقه دارند.

·       متخصصین یادگیری ماشین که قصد توسعه‌ی سیستم‌های هوشمند را دارند.

·       برنامه نویسان مبتدی که به دنیای دیتا ساینس و هوش مصنوعی علاقه دارند و می‌خواهند دانش خود را افزایش دهند.

بازار کار برنامه نویسی پایتون چگونه است؟

باتوجه به گستردگی کاربردهای برنامه نویسي پایتون، بازار کار این زبان پیشرفته هر روز در حال افزایش است. گفتنی است که بازارکار این زبان برنامه نویسی نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم پر تقاضا است. یعنی شما با شرکت این دوره می‌توانید برای مهاجرت کاری نیز اقدام کنید. حتی شما می‌توانید با شرکت در آموزش رایگان هوش مصنوعی با پایتون که در مکتب خونه وجود دارد وارد بازار کار شوید. 

معر#فی دوره آموزشیِ هوش مصنوعی با پایتون

به دلیل اهمیت زیاد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کاری، ما در مکتب خونه دوره‌ای تهیه کرده‌ایم که مباحث مقدماتی برنامه نویسی پایتون در آن گفته شود مدرس این دوره Joseph Santarcangelo یکی از متخصصین در حوزه یادگیری ماشین است. مدت زمان دوره فوق، دو ساعت آموزش مفید است که به افزایش مهارت‌های شما کمک می‌کند. در ادامه با سرفصل‌های آن آشنا خواهید شد.

سرف#صل‌های دوره آموزش هوش مصنوعی با پایتون

این دوره در 5 فصل تدریس می‌شود. هرکدام از فصل نیز در بخش‌های مختلف آموزش داده می‌شود. سرفصل‌های این دوره به شرح زیر هستند:
1.           مقدمات پایتون
در ابتدا شما با مفاهیم زیر آشنا می‌شوید:

·       انواع داده‌ها  

·       اصطلاحات و متغیرها

·       عملیات روی Stringها

2.          ساختار داده‌‌ها در پایتون
در فصل دوم از آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی مباحث زیر وجود دارند:

·       لیست و تاپل‌ها

·       دیکشنری‌ها

·       ست‌ها

3.          مبانی برنامه‌نویسی در پایتون
مبانی برنامه نویسی در زبان پایتون اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین علت ما مباحث زیر را  به ترتیب در این دوره آموزش می‌دهیم:

·       Branching و Conditionها

·       لوپ‌ها

·       توابع

·       کار با استثناها

·       آبجکت‌ها و کلاس‌ها

4.          کار با داده‌ها در پایتون
از مباحث مهمی که در آموزش پایتون وجود دارد کار با داده‌ها است که برای این موضوع مباحث زیر آموزش داده می‌شوند:

·       خواندن فایل‌ها با Open

·       نوشتن در فایل‌ها با Open

·       بارگذاری داده‌ها با Pandas         

·       Pandas (کار برروی داده‌ها و ذخیره آن‌ها)

·       Numpy تک بعدی

·       Numpy دو بعدی

5.          APIها و جمع‌آوری داده‌ها
در آخرین فصل از آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی، مباحث زیر آموزش داده می‌شوند:

·       APIهای ساده  

·       REST APIها و درخواست‌های HTTP

·       اچ تی ام ال برای Web Scraping

§       Webscraping

·       کار با فرمت‌های مختلف فایل‌ها  (CSV, XML, Json, xlsx)

چه پیش نیازهایی برای شرکت در این دوره لازم است؟

آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی در این دوره مکتب خونه به‌صورت صفر تا صد است. به همین علت شما برای شرکت در این دوره به هیچ پیش نیازی احتیاجی ندارید. برای شرکت در این آموزش تنها کافیست به برنامه نویسی و هوش مصنوعی علاقه داشته باشید.

پس از انتهای دوره آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

پس از گذراندن دوره فوق و یادگیری آموزش‌ها فوق، شما می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

اسکریپت‌نویسی: با پایتون می‌توانید اسکریپت‌های اتوماتیک بسازید که وظایف تکراری را به طور خودکار انجام می‌دهند.

برنامه‌نویسی وب: شما به فریم‌ورک‌های قدرتمندی مانند Django و Flaskمسلط می‌شوید که در ساخت وب‌سایت‌های پویا و کاربردی به شما کمک می‌کند.

هوش مصنوعی: پایتون کتابخانه‌هایی چون TensorFlow و PyTorch دارد که به شما امکان می‌دهند مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند را پیاده‌سازی کنید.

آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی در مکتب خونه چه مزایایی دارد؟

شما با شرکت در دوره آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی مزایای زیر را بدست می‌آورید:

خدمات پشتیبانی: دانشجویان این دوره، هر زمان که به مشکل یا سوالی برخورد کنند می‌توانند از پشتیبان خود بپرسند.

پروژه محور: دوره‌ی پایتون در مکتب خونه طوری طراحی شده است که تمامی مباحث آن را می‌توانید به‌صورت عملی کار کنید و به آنها مسلط ‌شوید.

دسترسی دائمی به دوره: شما با یک‌بار خرید این دوره، به‌صورت دائمی به آن دسترسی دارید.

آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی،  با مکتب خونه!

مکتب خونه آموزش پایتون برای علم داده و هوش مصنوعی را به‌صورت آنلاین می‌کند. به همین علت شما در هر جای ایران که هستید به پکیج جامع علم داده با پایتون مکتب خونه دسترسی دارید. با شرکت در این دوره می‌توانید بر برنامه نویسی و داده کاوي تسلط کامل پیدا کنید و موقعیت شغلی بهتری بدست آورید. پس همین حالا این آموزش را تهیه کرده تا مهارت خود را با دنیای پیشرفته همسو کنید. همچنین می‌توانید از انواع دوره‌های آموزش پایتون و آموزش هوش مصنوعی در مکتب خونه را دنبال کنید.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Coursera
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی