یادگیری تمام حروف ردیف وسط

 
00:00 / 00:00
2.0x
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
اشتراک‌گذاری

×

گزارش خرابی

آموزش تایپ تمام حروف ردیف وسط
برای شروع یادگیری تایپ سریع بهتر است از دکمه‌های ردیف وسط شروع کنید. چرا که معمولا حروف پرتکرار و کاربردی‌تر زبان فارسی در ردیف وسط قرار دارند. ردیف وسط صفحه کلید فارسی شامل حرف‌های گ‌ک‌م‌ن‌ت‌ا و ش‌س‌ی‌ب‌ل می‌شود. بسیاری از مدرسان از سر هم کردن این حروف برای یادگیری راحت‌تر تایپ سریع استفاده می‌کنند. این کلمات محل قرارگیری حروف اصلی را در ناخودآگاه ذهن ماندگار می‌کنند.

در جلسه قبل تایپ حروف ب، ت، ی، ن را آموزش دادیم. در این جلسه می‌خواهیم تایپ تمام حروف ردیف وسط را به شما یاد دهیم. نحوه قرارگیری انگشت‌های شما روی صفحه کلید باید این‌گونه باشد: انگشت‌های اشاره روی حروف «ت» و «ب»، انگشت‌های میانی روی حروف «ن» و «ی»، انگشت‌های حلقه روی «م» و «س» و درنهایت، انگشت‌های کوچک روی حرف‌های «ک» و «ش» باید قرار گیرند. دو انگشت شست هم برای فشار دادن کلید space استفاده می‌شوند. همانطور که می‌بینید بعضی از دکمه‌های ردیف وسط در این قرارگیری وجود ندارند. بدین منظور از انگشت‌های اشاره دو دست برای فشردن دکمه‌های «ا» و «ل» و از انگشت کوچک دست راست برای فشردن کلید «گ» باید استفاده کنید.

برای شروع تمرین تایپ ردیف وسط اول باید انگشت‌ها به قرارگیری روی کلید مخصوص به خودشان عادت کنند. بدین منظور تمرین را این‌گونه آغاز کنید: یک خط کامل از یک حرف و زدن فاصله تایپ کنید. این کار باعث می‌شود تایپ حروف با انگشت مخصوص در ناخودآگاهتان ثبت شود. این تمرین را برای سایر حروف هم تکرار کنید. بعد از تمرین تایپ تک تک حرف‌ها، آن‌ها را با هم ترکیب کنید و کلمه بسازید. ترکیب حروف حتما نباید معنی‌دار باشد. این تمرین فقط برای بالا بردن مهارت شما در زدن دکمه‌های مختلف با انگشت موردنظر است. این کلمات می‌تواند شامل: ماشین، سبک، شیب، بالشت، مینا و سایر کلمات باشد. در نهایت می‌توانید با این کلمات جمله‌های کوتاهی بسازید و به عنوان تمرین انجام دهید. در جلسه سوم دوره آموزش تایپ سریع مکتب‌خونه تمام این تمرین‌ها به خوبی به شما آموزش داده می‌شود.

 

دانلود با کیفیت بالا دانلود
دانلود با حجم کم دانلود