یادگیری ردیف وسط (حروف ب، ت، ی، ن)

 
00:00 / 00:00
2.0x
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
اشتراک‌گذاری

×

گزارش خرابی

آموزش تایپ ردیف وسط (حروف ب، ت، ی، ن)
تایپ ده انگشتی یا تایپ سریع یک فرایند زمان‌بر است. این کار را باید با تمرین و تکرار و حوصله کافی انجام دهید تا بتوانید به سرعت دلخواهتان برسید. دوره آموزش تایپ ده انگشتی رایگان مکتب‌خونه شما را گام به گام با این مهارت آشنا می‌کند. نکته اصلی در تایپ سریع تمرین است؛ یعنی شما در کنار شرکت در دوره باید مدام تمرین کنید تا آموخته‌هایتان در ذهن ثبت شود.

اولین گام در یادگیری تایپ ده انگشتی آموزش تایپ ردیف وسط، حروف «ب»، «ت»، «ی» و «ن» است. می‌توان گفت مهم‌ترین کلیدها در تایپ ده انگشتی این حروف هستند. حتما تا به حال متوجه شده‌اید که روی دو حرف «ب» و «ت» یک برجستگی کوچک وجود دارد. این دو برجستگی محل قرارگیری انگشت‌های اشاره را نشان می‌دهند. از آن‌ها برای پیدا کردن محل دکمه‌ها، بدون نگاه کردن به صفحه کلید هم استفاده می‌شود. محل همیشگی انگشت‌های اشاره روی این دو حرف است. درواقع هرگاه شما با استفاده از انگشت‌های اشاره خود دکمه‌های ردیف بالا یا پایین را فشار دادید، حتما باید بلافاصله آن را به سر جای اصلی خود برگردانید. اشتباهی که اکثر افراد انجام می‌دهند، همین مورد است. بسیاری فراموش می‌کنند که انگشت‌های اشاره خود را باید همواره روی دکمه‌های دارای برجستگی نگه دارند.

برای یادگیری کامل تایپ حروف ب، ت، ی، ن باید تمرین را آغاز کنید. بدین منظور ابتدا یک خط کامل از هر حرف را تمرین کنید. یعنی با انگشت مخصوص یک بار حرف موردنظر و با انگشت شست space را فشار دهید. این تمرین را با هرکدام از این چهار حرف انجام دهید. این کار باعث می‌شود عادت کنید انگشت‌های دستتان را دقیقا روی جایگاه اصلی‌شان قرار دهید. در گام دوم آموزش تایپ حروف وسط می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کنید و حالا تایپ سریع کلمات را تمرین کنید. کلمات ساخته شده لزوما نباید معنی‌دار باشند.

بدین منظور می‌توانید از کلمه‌هایی مانند تن، تب، نی، بنی، تبیین و هر کلمه دیگری استفاده کنید. وقتی از هر کلمه یک خط نوشتید؛ نوبت به ترکیب کلمات می‌رسد. کلماتی که ساخته‌اید را با هم ترکیب کنید و یک جمله بسازید. سعی کنید این جملات را سریع و بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ کنید. جلسه یادگیری تایپ ردیف وسط (حروف ب، ت، ی، ن) مکتب‌خونه به شما یاد می‌دهد چگونه تایپ این حروف را با تمرین و ممارست به خوبی فرا بگیرید.

دانلود با کیفیت بالا دانلود
دانلود با حجم کم دانلود