• آموزش Call File در استریسک:
    679,000 ت 271,600 ت
  • آموزش Dialplan در استریسک:
    1,069,000 ت 427,600 ت
  • آموزش VOIP سیسکو – CME:
    899,000 ت 359,600 ت
  • آموزش ایزابل، راه‌اندازی مرکز تلفن VOIP:
    1,069,000 ت 427,600 ت
  • آموزش برنامه نویسی AGI در استریسک:
    969,000 ت 387,600 ت
  • آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک:
    969,000 ت 387,600 ت
  • مجموع:
    5,654,000 ت 2,261,600 ت
  • مجموع تخفیف: 3,392,400 ت
خرید تخصص
قیمت: 2,261,600 تومان
  • دسترسی نامحدود به محتوای تمامی دوره‌ها
  • دریافت گواهینامه معتبر مکتب‌خونه
  • دسترسی به پروژه و تصحیح پروژه‌ها توسط راهنمای متخصص
  • مشارکت در تالار گفتگو
قیمت: 2,261,600 تومان
ورود به حساب کاربری
آموزش راه‌ اندازی VoIP

آموزش راه‌ اندازی VoIP

آموزش راه‌ اندازی VoIP

دوره‌ها

  • دوره آموزش راه‌ اندازی VoIP چیست؟

حتما تاکنون بارها برایتان پیش آمده است که با یک شرکت یا سازمان تماس بگیرید و با پاسخگوی خودکار تلفنی روبه‌رو شوید. امروزه این پدیده در شرکت‌های بزرگ و کوچک به وفور به چشم می‌خورد؛ چرا که پاسخگوی خودکار تلفنی فعالیت‌هایی مانند مدیریت بخش پشتیبانی و ارتباط با مشتری را بسیار آسان کرده است.

VoIP یکی از ابزارهایی است که در این پیشرفت، نقش مهمی اجرا می‌کند. این ابزار که به آن پروتکل انتقال صدا از طریق IP هم می‌گویند، امکانات زیادی برای ایجاد شبکه ارتباطات داخلی، ارتباط با مشتریان و حتی بازاریابی فراهم کرده است. به عنوان یک مدیر سازمان ممکن است از هزینه راه اندازی VoIP واهمه داشته باشید. خوب است بدانید که این هزینه در مقابل هزینه‌هایی که استفاده از سانترال‌های سنتی به همراه دارد، بسیار ناچیز است.

اگر می‌خواهید با اهمیت VoIP و به طور کلی تماس‌های اینترنتی آشنا شوید، یک سازمان بزرگ را در نظر بگیرید. این سازمان صدها کارمند و هزاران مشتری دارد. تصور کنید اگر قابلیت‌های VOIP مانند پاسخگوی خودکار، تماس گروهی، شبکه‌سازی داخلی و غیره نباشد، برقراری ارتباط در این سازمان بزرگ چه هزینه‌ها و هرج و مرج‌هایی برای مدیران به وجود خواهد آورد؟

دنیای تکنولوژی با آمدن سیستم تلفنی ویپ به تخصص‌های متنوعی در این زمینه احتیاج دارد. این تخصص‌ها شامل انواع برنامه‌نویسی‌ها، کار با نرم‌افزارهای مختلف، راه اندازی سیستم VoIP و حتی کار با سانترال VoIPها می‌شود.

شما بنا به علاقه یا نیاز کسب‌وکار خود می‌توانید هرکدام از این مهارت‌ها را فرا بگیرید. حتی می‌توانید با یادگیری انواع مهارت‌ها در این حوزه، شانس موفقیت خود را چندین برابر کنید. از همین رو، ما در مکتب‌خونه تصمیم گرفتیم یک دوره جامع از آموزش انواع این مهارت‌ها را برای شما عزیزان فراهم آوریم.

دوره جامعی که برای شما در نظر گرفته‌ایم به طور کلی در ارتباط با آموزش راه اندازی VoIP و مرکز تماس و تلفن اینترنتی است. با کمک این دوره می‌توانید مهارت‌های خود را در تمام سطوح این تخصص تقویت کنید.

آموزش راه‌ اندازی VoIP شامل چه دوره‌هایی می‌شود؟

همانطور که می‌دانید تنها با نصب و راه اندازی VoIP نمی‌توان از تمام قابلیت‌های آن استفاده کرد؛ اگر یک شرکت بخواهد از قابلیت‌های متنوع این فناوری ارزشمند بهره‌مند شود، باید از متخصص‌های مختلفی برای هر بخش کمک بگیرد. کارشناس فنی VoIP، کارشناس پشتیبانی VoIP، متخصص ارشد VoIP، برنامه‌نویس مسلط به VoIP و غیره از جمله این موارد است.

شما به عنوان متخصص VoIP بهتر است با نرم‌افزارهای راه اندازی سیستم VoIP آشنایی کامل داشته باشید. تسلط بر این نرم‌افزارها می‌تواند شما را به موقعیت‌های شغلی مناسب در ایران و حتی در خارج از کشور برساند. 

از جمله مهم‌ترین نرم‌افزارها در VoIP می‌توان به استریسک اشاره کرد. استریسک بر پایه زبان C نوشته شده و یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای راه‌اندازی سیستم VoIP است. این نرم‌افزار رایگان و منبع باز کاربردهای فراوانی داشته و با تجهیزات زیادی از ویپ ارتباط برقرار می‌کند. از همین رو استریسک به هیچ سخت‌افزار یا نرم‌افزار از برند خاصی وابسته نیست.

همانطور که اشاره کردیم، در این دوره جامع به آموزش تصویری راه اندازی VoIP و سایر مهارت‌هایی که بتوانید با کمک آن‌ها شبکه ارتباطی خود را بسازید، کنترل کنید و قابلیت‌های مختلف این فناوری را به‌کار گیرید، می‌پردازیم. به طور خلاصه، دوره‌هایی که در این مجموعه می‌توانید بگذرانید، عبارتند از:

  • آموزش ایزابل، راه اندازی سیستم VoIP

ISSABEL یکی از نرم افزارهای مورد نیاز VoIP بوده که فضای گرافیکی و رابط کاربری ساده آن، یادگیری‌اش را بسیار راحت کرده است. این مهارت نه تنها برای یک کارشناس VoIP بلکه برای مهندسان شبکه هم کارآمد است؛ از همین رو این دوره را برای شما عزیزان فراهم آورده‌ایم.

  • آموزش Dialplan در استریسک

ممکن است تاکنون اسم استریسک را نشنیده باشید یا اطلاعاتی درباره‌ی Dialplan در استریسک نداشته باشید، اما قطعا بارها با تماس‌هایی که بدین وسیله برنامه‌ریزی شده است، برخورد داشته‌اید. به عنوان مثال پاسخگوی خودکار تماس مشتریان یا حتی پرداخت قبض از طریق تلفن با قابلیت Dialplan در استریسک امکان‌پذیر شده است. Dialplan تنها یک کاربرد از قابلیت‌های بی‌شمار استریسک است. در این دوره یاد می‌گیرید که چگونه خودتان یکی از این تماس‌ها یا خدمات تلفنی را برنامه‌ریزی کنید.

  • آموزش برنامه نویسی AGI در استریسک

آموزش برنامه نویسی AGI از دیگر مهارت‌هایی است که برای گرفتن تخصص در دنیای VOIP به آن نیاز دارید. AGI همان رابط درگاه استریسک است که کاربردهای فراوانی برای سازمان‌ها دارد. از این کاربردها برای حضور و غیاب کارمندان، انجام نظرسنجی‌ها، خوشامدگویی به مخاطبان با ارسال پیامک و غیره استفاده می‌شود. برنامه نویسی AGI در استریسک را می‌توانید در این دوره آموزشی به خوبی فرا بگیرید.

  • آموزش Call File در استریسک

مهم‌ترین قابلیت نرم‌افزار استریسک را می‌توان Call File دانست. این قابلیت مهم در ارتباط با مشتری و واحد پشتیبانی نقشی اساسی دارد. یادگیری Call File برای برنامه‌نویسان سیستم تلفنی ویپ VoIP، مدیران شبکه، کارشناسان تبلیغات و مسئولان واحد پشتیبانی می‌تواند مفید باشد. از دیگر تخصص‌هایی که در این دوره مجموعه آموزشی فرا می‌گیرد کار با Call File در استریسک است.

  • آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک

کار متخصصان VoIP پس از نصب و راه اندازی voip تمام نمی‌شود؛ مدیریت شبکه‌های تلفنی داخلی و خارجی شرکت از دیگر مهارت‌هایی است که یک متخصص voip بهتر است آن را فرا بگیرد. این کار با برنامه نویسی در استریسک انجام می‌شود. بدین منظور سیستم‌هایی مانند AMI طراحی شده‌اند. نظارت بر عملکرد مرکز تماس، پیاده‌سازی ماژول تماس خودکار، تنظیم سیستم‌های امنیتی و مدیریت شبکه‌های تلفنی از جمله کارکردهای AMI است. با گذراندن دوره آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک می‌توانید به راحتی یک سیستم تماس تلفنی را پیاده‌سازی و سازماندهی کنید.

  • آموزش VoIP سیسکو – CME

خطوط تلفنی معمولی یا سانترال‌های سنتی هزینه بالا، کیفیت پایین، دردسرهای بسیار و امکانات کمی دارند. برقراری ارتباطات داخلی با کیفیت را شاید بتوانیم اولین نیاز هر سازمان بدانیم. راه اندازی سیستم VoIP در سازمان می‌تواند سرعت و دقت ارتباطات را ارتقا دهد. سیسکو یکی از بهترین شرکت‌هایی است که CME را ارائه می‌دهد. به همین دلیل یکی از دوره‌های این مجموعه بی‌نظیر را به آموزش VOIP سیسکو – CME اختصاص داده‌ایم.

سوالات پرتکرار

اطلاعات بیشتر

  • پیش‌نیازهای شرکت در دوره آموزش راه‌ اندازی VoIP چیست؟

برای شرکت در این دوره و به دست آوردن مهارت‌های لازم برای موفقیت لازم است که اصول شبکه (+Network) را به خوبی فرا گرفته باشید. هرکدام از دوره‌های تخصصی ممکن است علاوه بر اصول شبکه پیش‌نیازهای دیگری هم داشته باشند. به عنوان مثال:

  • دوره آموزش AGI در استریسک نیازمند تسلط بر یک یا چند زبان برنامه‌نویسی است.
  • دوره آموزش VoIP سیسکو – CME به فراگیری آموزش‌های CCNA مدرک دستیار شبکه سیسکو و آموزش CME نیاز دارد.

مسیر شغلی VoIP چیست؟

حال که تا حدودی با این مبحث مهم روز آشنا شدید، می‌توانید بفهمید که این تکنولوژی امروزه چه موقعیت‌های شغلی زیادی در انواع سازمان‌ها و بنگاه‌ها به وجود آورده است. تنها کافی است به آگهی‌های درخواست کار یا سایت‌های کاریابی سری بزنید. متخصصان VoIP و راه‌اندازی مرکز تماس و تلفن اینترنتی نه تنها داخل ایران بلکه در همه جای دنیا از مهم‌ترین نیروهای کاری محسوب می‌شوند.

شرکت‌های زیادی برای ارتباطات داخلی و خارجی خود از این سیستم استفاده می‌کنند. شما با یادگیری دوره‌های VoIP و تقویت مهارت‌های خود در این زمینه می‌توانید به عنوان یک مسئول و مدیر شبکه یا مدیر بازاریابی تلفنی سیستم‌های ارتباط داخلی و خارجی را راه‌اندازی و مدیریت کنید. 

فراگیری دوره‌های برنامه‌نویسی این مجموعه می‌تواند شما را به یک برنامه‌نویس سیستم‌های تلفنی تبدیل کند. در حالت کلی، این مجموعه آموزشی تمام مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار VoIP و تسلط بر نرم‌افزارهای مختلف آن به شما آموزش دهد و شما را برای موقعیت‌های شغلی مرتبط با آن آماده کند.

مجموعه مکتب‌خونه این دوره ارزشمند را تنها برای استفاده کارشناسان VoIP طراحی نکرده است. تمام مدیران شبکه، مدیران آی‌تی، مدیران کسب‌وکار، مدیران و کارشناسان فروش، بازاریابی و تبلیغات، واحد پشتیبانی سازمان‌ها و همچنین علاقه‌مندان به حوزه VoIP می‌توانند از این مجموعه باارزش بهره کافی را ببرند.

اگر قبلا در یک یا چند دوره از دوره‌های این تخصص قبلا ثبت‌نام کرده باشم، چگونه می‌توانم در این تخصص ثبت‌نام کنم؟
شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی دوره‌هایی که تا کنون ثبت‌نام نکرده‌اید، در تخصص ثبت‌نام کنید و به تمامی دوره‌ها دسترسی داشته باشید.
آیا می‌توانم به تنهایی در یک دوره ثبت‌نام کنم؟
بله. با انتخاب دوره مورد علاقه خود میتوانید در آن دوره به تنهایی ثبت‌نام کنید.
آیا این تخصص 100% آنلاین است؟
اگر دوره‌ای شامل بخش حضوری نیز باشد در توضیحات همان دوره آمده است.
در صورت اتمام تخصص گواهی‌نامه‌ای جداگانه از گواهی‌نامه دوره ها به من تعلق می گیرد؟
بله. در صورتی که تمام دوره‌های یک تخصص را در زمان تعیین‌شده با نمره قبولی به اتمام برسانید، گواهی‌نامه تخصص برای شما صادر می گردد. گواهی‌نامه تخصص گواهی‌نامه ای جدا از گواهی‌نامه تک‌تک دوره‌ها است که برای شما صادر می شود.
آیا باید دوره‌ها را به ترتیب بگذرانم؟
نه. برای اتمام تخصص شما باید همه دوره‌های آن تخصص را بگذرانید ولی الزامی به رعایت ترتیب نیست. برای دوره‌هایی که پیش‌نیاز دارند پیش‌نیازی را توصیه می کنیم که رعایت کنید. توصیه می‌شود که ترتیب دوره‌های تخصص را رعایت کنید ولی الزامی به آن نیست.
زمان دسترسی من به دوره‌ها پس از خرید تخصص چگونه است؟
شما پس از خرید تخصص برای مدت زمان تعیین‌شده به همه دوره‌ها دسترسی خواهید داشت. پس از پایان زمان تخصص، با تمدید تخصص می توانید برای مدت تمدید به همه دوره‌ها دسترسی داشته باشید.
پس از سپری شدن زمان تخصص آیا به دوره‌ها دسترسی خواهم داشت؟
بله، پس از اتمام زمان تخصص شما به محتوای همه دوره‌ها دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژ‌ه‌ها و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی‌نامه برای شما وجود نخواهد داشت مگر با تمدید دوره.

آموزش ایزابل، راه‌اندازی مرکز تلفن VOIP

ایزابل در قالب یک نرم افزار متن‌باز و رایگان به‌عنوان یک IP-PBX مبتنی بر Asterisk عمل می‌کند و کاربردهای فراوانی در صنعت ارتباطات دارد. نرم افزار ایزابل متشکل از چندین و چند نرم افزار کاربردی دیگر است که مهم‌ترین آن‌ها hayla-fax، Openfir و... هستند. هدف از این دوره آموزش ایزابل …
مشاهده‌ی دوره
مشاهده‌ی سرفصل‌های دوره  

فصل اول - نصب و راه اندازی

01:30 ساعت (شامل 01:29 ساعت محتوای آموزشی)

فصل دوم - تنظیمات ابتدایی در ایزابل

00:35 ساعت (شامل 00:33 ساعت محتوای آموزشی)

فصل سوم - انواع ارتباطات ایزابل

02:36 ساعت (شامل 02:33 ساعت محتوای آموزشی)

فصل چهارم - مدیریت تماس‌های ورودی

03:09 ساعت (شامل 03:06 ساعت محتوای آموزشی)

فصل پنجم - مدیریت توزیع تماس‌ها

01:04 ساعت (شامل 01:03 ساعت محتوای آموزشی)

فصل ششم - امکانات تکمیلی در ایزابل

04:19 ساعت (شامل 04:16 ساعت محتوای آموزشی)

فصل هفتم - گزارش‌گیری از تماس‌ها

00:25 ساعت (شامل 00:25 ساعت محتوای آموزشی)

فصل هشتم - امنیت در ایزابل

00:32 ساعت (شامل 00:31 ساعت محتوای آموزشی)

پروژه پایانی

03:00 ساعت

آموزش Dialplan در استریسک

استریسک نرم‌افزاری برای طراحی و توسعه برنامه‌های تلفن محور است. با این نرم‌افزار می‌توانید تماس تلفنی را کنترل کنید، شبکه تلفنی بسازید، شبکه VoIP بسازید و... . کاربردهای استریسک در حال حاضر پایه و اساس بسیاری از کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهد. برای مثال زمانی که پاسخگوی خودکار تماس مشتریان را …
مشاهده‌ی دوره
مشاهده‌ی سرفصل‌های دوره  

فصل اول - بررسی مفاهیم ابتدایی

02:05 ساعت (شامل 01:56 ساعت محتوای آموزشی)

فصل دوم - آشنایی با ساختار‌ها

02:54 ساعت (شامل 00:54 ساعت محتوای آموزشی)

فصل سوم - آشنایی با اپلیکیشن‌ها (قسمت اول)

00:16 ساعت (شامل 00:16 ساعت محتوای آموزشی)

فصل چهارم - دیباگ در کد‌های DialPlan

00:34 ساعت (شامل 00:34 ساعت محتوای آموزشی)

فصل پنجم - آشنایی با اپلیکیشن‌ها (قسمت دوم)

02:27 ساعت (شامل 02:24 ساعت محتوای آموزشی)

فصل ششم - آشنایی با Channelهای Local

00:58 ساعت (شامل 00:57 ساعت محتوای آموزشی)

فصل هفتم - آشنایی با اپلیکیشن‌ها (قسمت سوم)

04:32 ساعت (شامل 04:32 ساعت محتوای آموزشی)

پروژه پایانی

03:00 ساعت

آموزش برنامه نویسی AGI در استریسک

AGI مخفف رابط درگاه استریسک (Asterisk Gateway Interface) بوده و بخشی از استریسک است که به یک برنامه خارجی اجازه دستکاری یک کانال در Dialplan را می‌دهد. کاربردهای AGI در دنیای کسب‌وکار عبارتند از: ساخت یک تلفن بانک واقعی ساخت انواع ماژول‌های نظرسنجی پیاده‌سازی IVR های پیچیده ساخت انواع مسابقات …
مشاهده‌ی دوره
مشاهده‌ی سرفصل‌های دوره  

فصل اول - آشنایی با مفاهیم

02:08 ساعت (شامل 02:05 ساعت محتوای آموزشی)

فصل دوم - دیباگ در AGI

00:31 ساعت (شامل 00:31 ساعت محتوای آموزشی)

فصل سوم - کار با ابزار‌ها و پایگاه داده

01:39 ساعت (شامل 01:39 ساعت محتوای آموزشی)

فصل چهارم - ماژول نظرسنجی تلفنی

01:19 ساعت (شامل 01:19 ساعت محتوای آموزشی)

فصل پنجم - تلفن بانک

02:43 ساعت (شامل 00:43 ساعت محتوای آموزشی)

فصل ششم - مفاهیم تکمیلی

00:26 ساعت (شامل 00:26 ساعت محتوای آموزشی)

پروژه پایانی

03:00 ساعت

آموزش Call File در استریسک

استریسک (Asterisk) نرم‌افزاری مدرن و پرکاربرد در صنعت ارتباطات است که برای اهداف بازاریابی، از قابلیتی به نام Call File استفاده می‌کند. این قابلیت برای ارتباط با مشتری و واحد پشتیبانی نیز کاربرد دارد. با Call File می‌توان تماس‌های خودکار را برنامه‌نویسی کرد. مثلاً زمانی که شما با شرکتی تماس …
مشاهده‌ی دوره
مشاهده‌ی سرفصل‌های دوره  

آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک

01:37 ساعت (شامل 01:34 ساعت محتوای آموزشی)

پروژه پایانی

02:56 ساعت

آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک

Asterisk Management Interface یا AMI سیستمی است که برای مدیریت شبکه‌های تلفنی داخلی و خارجی شرکت طراحی شده است. با استفاده از AMI می‌توانید بر عملکرد تلفن‌های داخلی یا مرکز تماس نظارت داشته باشید، ماژول تماس خودکار را پیاده‌سازی کنید، سیستم هشدار و سیستم‌های امنیتی کار بگذارید، پنل مدیریتی برای …
مشاهده‌ی دوره
مشاهده‌ی سرفصل‌های دوره  

فصل اول - آشنایی با مفاهیم و شمارش AMI

01:44 ساعت (شامل 01:40 ساعت محتوای آموزشی)

فصل دوم - اتصال به AMI

03:27 ساعت (شامل 01:26 ساعت محتوای آموزشی)

فصل سوم - ماژول تماس خودکار

06:54 ساعت (شامل 01:54 ساعت محتوای آموزشی)

آموزش VOIP سیسکو – CME

آموزش ویپ به یکی از مهمترین نیازهای شرکت‌های تازه‌تاسیس یعنی برقراری ارتباطات باکیفیت داخلی کمک می‌کند. این ارتباط در قدیم به خطوط تلفن محدود می‌شد، اما در حال حاضر ابزاری برای انتقال انواع فایل نیز به شمار می‌رود. یکی دیگر از پیشرفت‌های اتفاق افتاده در این زمینه، تلفن اینترنتی یا …
مشاهده‌ی دوره
مشاهده‌ی سرفصل‌های دوره  

فصل اول: مراحل مقدماتی برای راه‌اندازی سیستم VOIP

03:01 ساعت (شامل 02:51 ساعت محتوای آموزشی)

فصل دوم: شروع کار با CME سیسکو

01:51 ساعت (شامل 01:46 ساعت محتوای آموزشی)

فصل سوم: کارهای پیشرفته با CME

02:39 ساعت (شامل 02:37 ساعت محتوای آموزشی)

پروژه پایانی

06:00 ساعت